Virtueel Rhenen

Wie zijn wij

In 2004 ging de werkgroep Virtueel Rhenen van start met enkele enthousiaste leden van de HVOR. Momenteel bestaat de werkgroep uit Ben van Laar, Henny Boor (coördinator), Jaap Klootsema, Pieter Vis en Tom Heger. Naast het verkrijgen van ervaring en vaardigheid in het werken met 3D game software, doen we ook onderzoek naar de historie en het cultureel erfgoed van Rhenen. Een hele klus, vooral omdat de technologie zich razendsnel ontwikkelt.

Wat doen wij

Wij werken aan de virtuele stad Rhenen. Virtueel betekent dat deze stad niet echt bestaat, alleen op de computer. De bezoeker wandelt via zijn computer door de stad van toen.

We kozen voor de periode 1650-1750 omdat het stratenplan min of meer was afgerond, het zomerpaleis het Koningshuis stond er net (1630) en de Cuneratoren al 150 jaar. Ons project het Koningshuis geeft via een virtuele wandeling door het zomerpaleis en de tuinen, een goede indruk van wat met de computer allemaal mogelijk is om het verleden terug te halen.

Bent u nieuwsgierig geworden? Bezoek dan onze website www.stadrhenen.nl. Daar vindt u alle informatie over de virtuele stad en kunt u het Koningshuis downloaden om dat thuis op de pc te verkennen.

Wie zoeken wij

Als werkgroep zoeken we nog steeds naar ondersteuning door personen met technologische kennis van 3D game design of unity.

Contact: Henny W. Boor, hboor21@planet.nl

 

Neem een kijkje in de Cunerakerk omstreeks 1638

Maarten van Rossem was ook onder de indruk van het virtuele paleis Het Koningshuis

Klik op het linkje en bekijk het filmpje van rtv Utrecht Maarten van Rossem en het paleis van de winterkoning uit de serie Maarten van Rossem vertelt…..

Wandel door Rhenen in 1700

Bekijk het artikel in de Gelderlander en de trailer van de wandeling door de virtuele stad